Home » Hankkeet » Ilmiöiden ihmetyksestä fysiikan oppimiseen argumentoinnin keinoin

Ilmiöiden ihmetyksestä fysiikan oppimiseen argumentoinnin keinoin

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Sivupalkissa on argumentointia painottavia fysiikan tehtäväkokonaisuuksia yläkouluun. Tehtäväkokonaisuuksien avulla oppilaita voidaan ohjata argumentoimaan luonnontieteille ominaisella tavalla kokeelliseen havaintoaineistoon nojautuen. Tälläisen opetuksen on havaittu tukevan fysiikan oppimista ja oppilaiden argumentointitaitojen kehittymistä.

Tehtäväkokonaisuudet perustuvat fysiikan opetuksen tutkimuskirjallisuuteen ja niissä on huomioitu oppijoilla usein esiintyviä vaikeuksia fysiikan oppimisessa. Tehtäväkokonaisuudet on laadittu valtakunnallisessa LUMA SUOMI -ohjelmassa

Lisäksi hankkeen aikana on laadittu verkkokurssi, jossa käsitellään kysymysten ja argumentoinnin hyödyntämistä luonnontieteiden kouluopetuksessa. Verkkokurssille pääsee Helsingin yliopiston MOOC-tunnuksilla, jotka saa täältä.

Verkkokurssin lisäksi sivuille on koottu tietopaketti argumentointia painottavasta luonnoniteteiden kouluopetuksesta.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_wp_custommenu nav_menu=”49″][/vc_column][/vc_row]