Seuraavassa on esimerkkejä siitä, millaisia tavoitteita 6. luokan oppilaille voi asettaa opiskeltaessa prosentteihin liittyvää sisältöaluetta.
Tavoitteiden sanamuotoja voi tarpeen vaatiessa muokata lapsen suuhun sopivammaksi.
- ”Tiedän miten lasketaan tuotteen hinta, kun minulle annetaan alennus prosentteina.”
- ”Tiedän miten lasketaan hinnan suuruus rahana, kun minulle annetaan alennus prosentteina.”
- ”Tiedän miten lasketaan tuotteen hinta, kun minulle annetaan korotus prosentteina.”
- ”Tiedän miten lasketaan korotuksen suuruus rahana, kun minulle annetaan korotus prosentteina.”
- ”Osaan laskea sadasosan annetusta kokonaisuudesta.”
- ”Osaan selvittää prosenttiosuuksia kokonaisuuksista.”
- ”Osaan ilmaista annetun prosentin murtolukuna.”
- ”Osaan ilmaista annetun prosentin desimaalilukuna.”
- ”Osaan ilmaista annetun prosentin murto- ja desimaalilukuna.”
- ”Osaan vertailla prosentti-, desimaali- ja murtolukumuotoja keskenään.”
- ”Osaan vertailla prosentti- ja desimaalilukuja keskenään.”
- ”Osaan vertailla prosentti- ja murtolukuja keskenään.”
- ”Osaan ilmaista osuuden prosentteina.
- ”Osaan käyttää laskinta prosenttilaskuissa.”